Lediga jobb

Ekonomiassistent

Just nu söker vi en serviceinriktad ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande men har en tyngdpunkt på redovisning, rapportering, uppföljning och administration. Är du en positiv person som gillar att sätta guldkant på andras vardag? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent på Begoma kommer du att ingå i ett team av två personer i Sverige och en person i Tjeckien. Din roll är bred och kommer bland annat innefatta:

  • Fakturering
  • Hantering och registrering av leverantörsfakturor
  • Post och dokumenthantering.
  • Inskanning av frakthandlingar.
  • Hantering av krav från leverantörer.
  • Support till säljare med avtalsadministration.

I tjänsten ingår även andra ansvarsområden i mån av tid:

  • Bokning av resor och hotell för företagets medarbetare.
  • Ansvar för kontor och reception. Möta kontorsgäster med högsta service såväl som att ansvara för att kontoret är trivsamt och välkomnande.
  • Du tar egna initiativ för att göra kontoret till en arbetsplats man vill arbeta på.
  • Allmänna kontorssysslor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge service till andra och som har en god administrativ förmåga. Du trivs med interna som externa kontaktytor. Du har ett självständigt sätt och tar ansvar för dina uppgifter. Då du kommer att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter söker vi dig med ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans når mål. Då du kommer att arbeta med känslig information, söker vi dig med hög integritet.

Personen vi söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt relevant arbetslivserfarenhet inom området. I rollen kommer du att arbeta med administration i flera olika system, varför vi söker dig med en god system- och datorvana. Du har en god kunskap i Office-paketet, framför allt Excel. Då du kommer att kommunicera på både svenska och engelska i denna roll, söker vi dig med goda kunskaper i båda språken. Ett tredje språk som till exempel polska, tjeckiska, tyska är meriterande. Du har B-körkort.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: 80%-100%
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Annonsen publicerades: 2020-08-13. Urval sker löpande.

Ansökan gör du här: https://careers.begoma.se/

 

Kontaktperson för frågor om tjänsten: Björn Planell, Ekonomichef, +4640358513, bjorn.planell@begoma.se

Allmän ansökan

Du är välkommen att skicka in ditt CV om du tycker att Begoma kan vara en arbetsplats som passar dig.

De egenskaper vi generellt söker för våra medarbetare är:

  • Lyhördhet
  • Hög motivation
  • Vilja att utvecklas
  • Vilja att dela med sig av sina kunskaper
  • Behärska engelska i skrift och tal
  • Med fördel behärska ett tredje språk
  • God datorvana

Ansökan gör du här: https://careers.begoma.se/